- "דרך הרגליים" – תענו לשיחות, הצטרפו לפגישות, תעמיסו חבילות או תסדרו מדפים. תחוו את "רצפת הייצור" אצלכם ביחידה. יתרום משמעותית לשיפור תהליך קבלת ההחלטות
- התבססו על נתונים – קבלת החלטות מבוססת אמפירית ולא רק על פי תחושות.
- האצלו סמכויות – תסמכו על העובדים שלכם. תנו להם לחשוב, לתכנן, ליישם ולבקר את עצמם גם במחיר של טעויות.
- בקרה – שאתם מורידים משימות או מטמיעים תהליך חדש, תוודאו שזה מיושם בפועל. תבצעו מעקב, תקבעו נקודות בקרה בתהליך עד להטמעה מלאה.
- דלת פתוחה – תשרו אווירה של פתיחות וזמינות לעובדים שלכם. אם עובד מבקש שיחה, אל תתאמו פגישה לעוד שבועיים.
- הגדרת יעדים ברורה – הגדירו יעדים כמותיים, שניתנים למדידה ושבאחריות העובד להשפיע עליהם, על מנת שניתן יהיה בסוף היום לבחון את מידת ההצלחה ולקבל החלטות לשיפור.
- "מנהל נמדד בהיעדרו" – אם היעדרותכם מונעת מהעובדים להשלים משימתם או פוגעת בתפוקתם, אזי או שאתם מהווים צוואר בקבוק, או שאתם לא סומכים עליהם, או שלא מספיק הכשרתם אותם לקבל החלטות. מנהל אמור לנהל, לפתח, ליזום שיפורים ולא להפריע בדרך.
- הפקת לקחים – תתחקרו, תלמדו ותבצעו התאמות. חשוב לשלב הפקת לקחים גם בהצלחות ולא רק בכישלונות.
- תפרגנו – העובדים שלכם צריכים לקבל "מילה טובה" מידי פעם. עובד רוצה שיעריכו אותו ויפרגנו על הביצועים שלו.
- תהנו מהדרך – לנהל זו זכות! קחו אותה ב-2 ידיים והשמיים הם הגבול!